szukaj w: treści zdjęciach

« powrót

2011-09-25   wyjazd do Chin

wyjazd do Chin

W trakcie krótkiego wyjazdu do Chin zwiedziliśmy stolicę Państwa Środka - Pekin. Pekin przywitał nas smogiem i pochmurnym niebem. Samo misto zrobiło na nas duże wrażenie. W stolicy zobaczyliśmy główne zabytki i miejsca warte zobaczania np. Zakazane Miasto, Plac Tian'anmen. We mgle wspinaliśmy się na Wielki Mur Chiński co dostarczyło nam dużej przyjemności. Szkoda tylko że pogoda nie dopisała. Niezapomnianym przeżyciem była też 13 godzinna podróż sypialnym pociągiem z Pekinu do Xian. W Xian zwiedzaliśmy w strugach deszczu Muzeum Armii Terakotowej. Następnie udaliśmy się do Luoyang gdzie mieliśmy zwiedzić Groty Longmen.

Z powodu powodzi nie było nam dane zobaczyć jaskiń. Jedyną atrakcją która pozostała nam do zobaczenia w tym rejonie był Klasztor Shaolin i pokaz walk urządzony przez mnichów z tego klasztoru. Nie dając się pogodzie udaliśmy się do kolejnego punktu programu naszej wyprawy. Po długiej podróży pospiesznym pociągiem, który przez cały 8 godzin podróży jechał z prędkości około 250 km/h dotarliśmy do Suzhou. Miasto położone jest nad Wielkim Kanałem i ma turystom wiele do zaoferowania.

20 km od Suzhou znajduje się warte odwiedzenia wodne miasteczko Tongli, gdzie poznaliśmy dziwnego i intrygującego artystę - malarza Marcela. Ostatnie dni spędziliśmy na oglądaniu nowoczesnego Szanghaju. Szanghaj to niesamowite miasto, ogromne, dynamiczne i kolorowe nocą. Chiny zrobiły na nas ogromne wrażenie, ale też jesteśmy przerażeni potencjałem i możliwościami Chin. Już niedługo to Chiny będą rozdawać karty w Świecie. W menu Chiny zdjęcia z naszej podróży.